過往專欄

言歸政傳
10/01/2018

李國章爆馬斐森任內受壓內幕 學侵侵大呼:「Fake News!」

#Fake News #中聯辦 #馬斐森 #僭建風波 #受壓 #干預

  香港大學校委會主席李國章一向都係風雲人物,今日佢就去咗劉慧卿(卿姐)個網台節目,佢喺節目開始之前就申報自己有啲傷風,卿姐講笑就話人哋以為佢做到喊呀!睇嚟卿姐都知道李國章喺網民之間唔算太受歡迎,所以就話希望今集節目啲嬲嬲唔好高到上鼻哥啦!

 

馬斐森受壓係「Fake News」?

 

  不過今日李主席就好似心情幾好,卿姐叫佢將電話較靜音,佢即刻乖乖喺褲袋拎部電話出嚟較靜音。李主席仲同卿姐話當年,又話自己唔係建制派,係「反政府」添!不過佢一嚟就喺傳媒堆到搵大公、文匯同商報嘅記者,真係耐人尋味!然後聽到有SCMP嘅記者,隨即就笑笑口咁話:「我陣間要同你傾傾,Fake News!」

 

  Fake News(假新聞)咁大件事?!究竟李主席葫蘆入面賣咩藥呢?原來係之前啱卸任嘅港大校長馬斐森接受SCMP訪問,話中聯辦經常(All the Time)向他提意見,被人質疑係干預。李主席就覺得「干預」係好大件事,校長又冇同佢提過,所以即刻Send信息畀校長,喺呢個時候李主席仲拎出佢個電話,大爆佢同校長當日嘅對話出嚟!

 

再爆中聯辦成日搵人「飯聚」

 

 原來馬斐森解釋話,當時記者問他是否經常處於壓力之下,他就答:「經常(All the Time)!」然後記者再問中聯辦有冇揾佢傾過,他話:「有」,結果報道出嚟之後,將兩條問題混淆咗。馬斐森又喺訊息強調,從來冇話受影響,只係話對方有畀「Advice(意見)」。

 

  李主席仲大爆,其實中聯辦都成日搵人食飯,一年都有揾佢食兩、三次飯,講吓天氣咁,唔覺得係干預喎!仲估中聯辦都會去揾中大、科大、理大去「溝通」啦!

 

  話晒李主席都係行會成員,卿姐梗係都要問吓佢對新任律政司司長鄭若驊嘅僭建風波有咩睇法喇!問到去信唔信好似林鄭所講,司長係同佢同一時間知僭建事件?李主席就講咗句好玄嘅說話:「應該信佢嘅,除非佢講大話啦!」Jenny聽完就覺得,to信or not to信,呢個仍然係一個Question、干預or冇干預,亦都仲係一個Question⋯⋯

 

24/06/2019

謠言止於智者

#逃犯條例 #Fake News

  近日修訂逃犯條例鬧得全城熱烘烘,每天都有新發展。這事件發生過程中,有一個值得留意的地方,是流傳出來的資訊非常多,而且真真假假,難以分辨。

 

  這些流傳出來的資訊,部分未有從主流傳媒中看到,而是從社交媒體傳來,它們多有一個特性,就是內容令人非常驚愕,十分陰謀。

 

  其中一個是有傳內地軍警混入警察中執法的傳聞,消息似層層,傳聞連確實數字與背後調動都有。有指百多名內地軍警,長期於深圳接受訓練,當中有數十名於6.12混入警員中執法管控人群,其餘被派去監察林鄭,怕她「走佬」。

 

  這是否實情?難以判斷,有一點都頗肯定,就是不少警員當日未能顯示委任證,或配帶能被公眾識別的號碼。即使不是內地軍警,這也是一大問題,想一想,若沒有認可的識別方法,任何人冒警也行。

 

  這個警察身份問題,太多人證、物證,大量照片與影片也拍到實情,應不算謠言,事後亦被放到立法會上討論及被質詢,政府亦沒有否認真有其事。

 

  至於有關公安執法的傳聞,則難以判斷真偽。當收到這類消息時,會有一些想法。首先,有這需要嗎?香港警察要清場、驅趕,感覺上無大問題,6.12當日只動用了千多名警員,全港有三萬多個警察,不算太大比例。怕香港警察對示威者手軟,所以需要內地軍警出手嗎?不會吧。

 

  另一個想法,此舉對政府有好處嗎?其實我想不出有任何好處,被人揭發動用內地軍警,百害而無一利。再者,若千多名警員中真的混入了百多名內地軍警,真的可以封鎖消息嗎?現今手機世代,任何人都可以是記者,「安心事件」之後,大概了解這些震憾消息有價。

 

  記得有張照片影到一位編號"9459"的男警員,有網民搜尋過網上資料顯示這編號為一名女督察,於是流傳這位警員一定是內地公安假冒的。

 

  不少網友都收到這照片,二話不說就把它傳出去,有多少網友在轉發之後,嘗試自己上網查証呢?我自己嘗試上網查証,只找到有個奇怪網站,打入該警員編號,的確顯示出女督察身份,但當打入其他編號,立即指「查無此人」。

 

  據網站指資料來源自一張N年前的表揚輔警名單,並非警方的官網。我嘗試找找官方網站,可惜找不到相關資料。後來,這照片與消息被指是謠言。

 

  另外,有影片拍到一位示威者不停嘔血,瘋傳的消息指該示威者已證實死亡,消息被醫院封鎖,所以沒有官方公布。心想,太誇張,不能證實,別轉載吧。

 

  流言消息不限於指控官方,指控示威市民一方也有。6.15不幸有位示威人士從高處墜下過身,其後有傳整件事其實是鄺俊宇背後計劃,指該示威者最後一通電話是與鄺俊宇討論過數事宜。

 

  香港混亂的過程中傳了不少謠言,冷靜一點想一想,不少謠言頗離譜,有唯常理。部分謠言後來被證實是假的,不少則不了了之。

 

  我們很難驗證消息真偽,亦未必有心機、時間去驗證。問題是,於未能確實驗證前,或作常理邏輯分析之後,是否該別把這些謠言轉發出去比較好呢?

 

  對於每則訊息最好盡力確實了解源頭,至少也要作點分析,若於不明不白的情況下,寧願不再轉發出去。因為於市民情緒高漲之時,實在難以預料後果有多嚴重。若有人因此被牽動了過激情緒,歇斯底里地衝擊,甚至作出傷害自己的行為,化成悲劇,相信大家都不想見到。

 

  借這命題談談投資,市場上不時都有很多消息,例如國策方向如何、莊家動向等,散戶又如何應對?是否能做到自我驗證、評估與分析,甚至謠言止於智者?若不能做智者,最終唯有做「羊」,被fake news玩死。

 

網址連結:http://cpleung826.blogspot.com

 

#食譜 #素食 #數碼營銷 #電影 #移民 #減肥 #創科 #Netflix #外賣 #辦公室貼士 #疫情 #在家運動 #WFH #抗疫不悶 #限聚令 #Pantry熱話
more on etnet.com.hk