職場

我做Marketing
15/02/2018

【Share staff新概念】去到邊做到邊!同時打幾份正職賺到盡!

#職場 #上班族 #共享經濟

  早前喺一個講座中談及到「Millennials對未來嘅影響」,當中一個較為多人討論嘅話題就係「將來有好多打工仔嘅工作自由度會大大提高,能夠去到邊做到邊之餘,工作類型同僱用模式都會唔同晒。再加上喺Sharing Economy嘅概念底下,新一代嘅打工仔慢慢會變成『遊牧民族』,簡單啲講即係『Share Staff』」。呢個概念好似好新,聽落去未必人人接受,尤其係老細,佢哋唔明白「我畀錢請一位職員返嚟打工,又點能夠share呢?」

 

  其實Sharing Economy呢個概念近年愈來愈流行,最多人認識嘅例子相信都係Airbnb同Uber,近年外國亦有marketer提出「Everything Airbnb and Uber」,覺得Sharing Economy除咗能夠物盡其用之外,亦能夠填補經濟上不同嘅缺口。當然,每當有新經濟體系嘅出現或改變,有贊成聲音嘅同時,必然亦會出現好多反對聲音,喺呢度先唔談及唔同國家和經濟之下嘅可行性、誰對誰錯等等嘅問題。但如果呢個Sharing Economy現象繼續向前走的話,Share Staff發生嘅機會都唔細。

 

 

  我哋成日講嘅Millennials喺近年最有影響力嘅一群,而佢哋除咗不停改變緊自己嘅生活模式、消費模式外,就連工作習慣亦有所轉變。因為digital所帶來嘅方便,唔同賺錢嘅方法同機會都多咗。好多人放工後會做兼職,或者自己開網店,甚至會一邊去旅行一邊做公司嘅工作,或者做旅行代購等等。佢哋習慣一個人打幾份工,亦開始變得冇固定嘅工作地點,有電腦/電話喺手嘅時候,就係搵錢嘅時候。佢哋嘅目的就係想善用自己嘅時間,將自己不同嘅強項發揮到淋漓盡致,同時亦要令所以強項都能夠賺錢。

 

  其實好多人都有多項才能,但如果只能夠屈於一間公司內,每日工作八小時以上都只能做一件事,技術上係無用盡呢位職員,所以Share Staff嘅概念就由此而產生。舉例,Toby佢係一位Youtuber、又有自己網店、間中做下model,而正職就做係平面設計師,雖然佢身兼4職,但其實Toby有3份工作都係放工或weekend先可以做,再唔係平日就要請假做兼職。到最後Toby可能會放棄正職或其他工作,因為咁而失去好多機會,老細亦冇咗個好員工。老細為咗留住呢個好員工,會以freelancer嘅形式錄用返Toby,因為係freelancer,所以返工時數同人工都會少咗,老細慳咗錢之餘,又做到本身要做嘅事情,老細同Toby都得到win-win局面。

 

  將來繼續發展落去,愈來愈多老細接受錄用freelancer或「半職員工」(其實家下已經好常見),最後好多人會係幾間公司嘅正職「半職員工」,就算你唔識開網店、又唔想做Youtuber,但都可以名正言順有幾份正職,星期一返A公司,星期二返B公司,去到邊做到邊,呢個就係「Share Staff」嘅概念。

 

  不論你係咪遊牧民族、或者你有冇多份正職都好,如果可以的話,搵出自己嘅才能將其發揮於工作之上,呢個先係工作嘅意義。

 

30/04/2024

官場的「阿媽係女人」現象

#快樂退休 #官場 #政府 #職場 #政情

  「阿媽係女人」點解?唔使解喇啩。

 

  近期見到不少人討論官場及政治圈的現象,小弟直覺反應,全部是「阿媽係女人」般的理所當然,不單唔稀奇,反之,「唔係咁至奇」!

 

古今中外的官場,皆充斥馬房文化,此乃「正常」而非「反常」,香港當然不例外。

 

  擺上枱面,個個領袖都強調自己公平公正不偏不倚,只針對事而不針對人,故此,必定用人唯才。

 

  係真唔係真?若果你「新嚟嘅」,初初踏入職場,有如此天真想法,正常。

 

  但若你打咗三五七年工,仍天真地相信,咁就真係幫你唔到嘞,sorry。

 

鐵的衙門流水的官,無論是特首或政務司司長,要被換時,就要主動或被動下台。

 

  江湖中人全部收到風,官場快將大執位,我認為絕對唔奇。大家可記得,巴閉如前特首董建華,當要被郁時,就會自動宣布「腳痛」,無得抗拒。

 

  再近啲睇上一屆政府,高級到如政務司司長張建宗,早攞晒大紫荊勳章,且身為政府歷史上最長期服務者(49年),日日高調顯示仆心仆命誓死效忠政府。結果點?時間到,未完成任期就被人叮走,無癮到暈。

 

  官場運作其實好簡單,第一,邊個有權邊個話事;第二,一定實行馬房論(即用自己友),因要講個信字,而信任,須長期建立。正因如此,現在及未來的香港官場調動,當然是李家超馬房中人排隊上位,全部安插在最重要位置!

 

  如此布局,無聊人當然批評「益自己友」,但舉世官場,哪處不如是?

 

  又有評論員指出,近日前行政會議成員張志剛及「梁粉」陳啟宗搞的「香港發展論壇」,內容頻頻暗窒現屆政府,語帶少少酸味。尤其講到如今的政府顧問委員會成員,更直指部分無料到。

 

陳啟宗(左一)公開諷刺部分特首顧問團成員「難有見地」,但若他是當中一員,會否如此講呢?

 

  老友,以張志剛及陳啟宗與現屆政府的關係,唔係咁諗至奇啦!

 

  任何政圈,恩怨情仇糾纏不清乃「正常現象」,但大人大姐,有身份有地位,點會宣之於口咁失儀?不過,總有蛛絲馬跡令大家察覺到的,所有高手傳媒人,皆有這種敏感度。

 

  例如資深新聞人林妙茵,就在專欄指出,前申訴專員趙慧賢約滿,任內盡心盡力,瞓身查出不少部門弊端,並提出大量改善建議,看台公論,做得非常出色。

 

  奇在,離任時,政府高層尤其是特首,只輕輕表示感謝而已,對趙慧賢作出的貢獻,一句讚揚及嘉許都無。

 

表現出色的前申訴專員趙慧賢離任時,並未得到特首的適當表揚,原因為何,資深官場人當然心照。

 

  點解咁?熟悉官場歷史的,無不搖頭苦笑。某退休高官一劍直指中央:「碌Sir,特首反應,無乜唔正常,大家皆來自同期警隊嘛。同理,唔安排任何公職畀曾偉雄,也是好正常,局內人,個個心領神會啦!」

#食譜 #素食 #數碼營銷 #電影 #移民 #減肥 #創科 #Netflix #外賣 #辦公室貼士 #疫情 #在家運動 #WFH #抗疫不悶 #限聚令 #辦公室求生術
more on etnet.com.hk