Art & Living

03/04/2017

其實我一直在留意你-陌生人訪問服務

#展覽 #社交媒體 #Art & Culture

  朋友有很多種,有知己、老死,好兄弟、好姊妹、閨密、普通朋友、泛泛之交、唔熟……隨著社交媒體興起,大家身邊又出現了介乎親密與陌生之間的曖昧朋友──「網友」,如果你參與過ICQ年代,你不會忘記你那如密碼般的數字代號,還有那些類似「純情小鴨鴨」、「彩虹邊的雨雲」等不著邊際的網名。

 

ICQ的朋友

藝術家方琛宇把對陌生人的好奇心成為他的創作主題,於2013年開始藝術項目「陌生人訪問服務」,跳出社交媒體的虛擬世界,專訪「陌生人」。

  「玩ICQ個陣,輸入號碼就搵到人,然後add佢講吓嘢,有時會約嗰個人出嚟,15歲時第一次約咗一個唔識嘅人出嚟,之後就一直對呢個topic有興趣。」藝術家方琛宇(Silas)對陌生人的興趣源於已被淘汰的網絡聊天工具ICQ──加對方的帳號,隨即與陌生人成為朋友展開對話,要了解新朋友,除了靠交談,更可以憑他的網名及他個人簡介中分享的歌詞略知一二。

 

  對網友感興趣,那時的Silas不只約網友出來見面,更開了一個blog,「愈嚟愈多人對網上世界有興趣,同我一樣,我第一次做blog係2009年,嗰時嘅人仲未好相信當時嘅網上事物或者人,我就邀請其他人寫吓佢哋有興趣嘅人,例如係邊到遇到呢啲人,想同佢哋做啲咩,講啲咩,對佢哋邊方面有興趣等等。」8年前的blog成為Silas的藝術項目「陌生人訪問服務」的雛形。

 

Facebook的朋友

K11藝窗散佈11段訪問片段。影片不斷循環播放,觀眾只要戴上耳機就可以體驗整個完整的訪問。

  ICQ早成一代人的集體回憶,現在除了有「網友」,更有一種叫「Facebook朋友」,即是大家互加了Facebook,憑相片、短片、文字知道對方的生活狀態,不過,你們大有可能沒有往來,又或是只有你在默默地、單向地關注著Facebook上的他/她。Silas的「陌生人訪問服務」所找回來的「追蹤者」就是這一種朋友。

 

  「未必係完全唔識,可能係你認識但唔熟,會喺好似Facebook呢類social media見到佢好多私人嘢、佢營造出嚟嘅形象。係Facebook放一啲相、一啲文字,話畀人聽我係一個點嘅人,但其他人睇可能係一件好唔同嘅事。」

 

  2013年,Silas招募「追蹤者」──他們在社交媒體上有未深交,但因好奇而一直留意的對象,Silas就為他們提供一個特別的服務──代他們訪問感興趣的對象。「追蹤者」可以問10道問題,可以留低一個訊息,但身份要絕對保密,不然要罰錢。Silas剪輯好片段並於同年舉行的《Sky++》數碼社區藝術展覽中展出片段。4年後,他又多做了一些訪問,並揀選了共11段新舊訪問,現於K11展出。

 

你睇我,我睇我,我睇你

「我唔鍾意啲人post晒啲相,真係好煩,我同佢真係好大對比。睇Discovery Channel囉……」

-追蹤者回應陌生人八號

  在社交媒體上,要知道一個朋友的近況不難,特別是那些樂於分享自己的生活與看法的活躍份子,即使真實相處不多,但總覺得自己對他們的生活暸如指掌,甚至了解他們的性情。不過,在身處在徘徊於現實與虛構之間的網絡世界,認識一個人,幾分假,幾分真,值得相榷。Silas的項目中,追蹤者看到自己感興趣的對象接受訪問,看過回答會有印象落差嗎?「通常都會,之前無咩點同嗰個人講過嘢,剩係睇相,或者一啲問題可能係佢哋長期觀察過先問,同埋訪問係匿名,可以問啲敏感啲嘅問題,受訪人意料唔到,表現嘅反應就唔同。」

「佢應該係默默stalk緊我嘅人嚟,我估啦,即係無咩留comment,但係有keep住睇……應該係男仔啫……我覺得佢問一啲我會唔會比較瘦弱,驚自卑,care結衣嗰啲,可能女仔先會問,一係佢係gag」

-陌生人十八號

  短片中受訪者逐條回應問題,有人因為問題觸及人生遺憾眼紅紅,有人坦白自己曾是「隱青」;同時間,短片底下的字幕表達追蹤者的諗法,當中不乏抵死啜核的說話:「係呀,你係肥緊呀,加油呀!」、「我覺得佢都應該係一個比較淋善嘅人」。到片末,轉過頭,由受訪者猜想邀請他的會是個怎樣的人,評價他們的匿名追蹤者。

 

食花生

 

受到朋友的朋友邀請,Silas也成為其中一位受訪者。

  Silas把在社交媒體的追蹤行為形容為「食花生」,而「陌生人訪問服務」何嘗不是一個讓大眾「食花生」的經歷,觀眾透過訪問觀察受訪者與邀請人的互動,繼而對兩者定下印象。對於食花生的行為,Silas在做這個項目時表明在公共領域上分享個人生活,已經代表授權任何人任意觀賞:「唔係好多人都意識到原來有好多唔係好熟嘅人睇緊你Facebook,而且嗰個人睇得好仔細。」

 

  看完「陌生人訪問服務」,你仍會覺得再在Facebook設定私隱程度真的可以保留私隱?還是花時間想想,你想別人看到的,是個怎樣的你。

 

陌生人訪問服務

日期:即日-5月中旬

地點:K11藝窗

費用:全免

藝術家:方琛宇

 

#Guerlain彩妝教室 #Watches and Wonders 2023 #Art Basel 2023 #接吻 #男男女女 #artmonth #Watches & Wonders 2022 #Watches #2022vdaylove #2021xmaslove #2021xmasgift #腹部繃緊 #北宋汝窯器 #親密 #Gym Come True
more on etnet.com.hk