加入最愛專欄  收藏文章 

2023-11-10

港鐵東涌東站「零標書」震撼中環

  再有震撼彈喺中環投放,今次唔係政治震撼彈,而係來自經濟方面。噚日截標嘅港鐵(00066)東涌東站一期項目,最終一份標書都收唔到,「零標書」之下自動流標,係該區不足半個月之內第二幅流標土地。

 

  近一年賣地流標司空見慣,不過今次「零標書」,就係過去十年來第一次,對上一次數到2013年嘅天水圍地皮。政壇中人形容,今次流標絕對係全港地主賞畀特首李家超嘅一個耳光,「呢個項目噚日截標,《施政報告》就喺10月底公布晒,李家超已經釋出善意,輕度減辣,但從呢塊地個結果嚟睇,係一眾地主對李家超『拼經濟、謀發展』嘅施政方針投下不信任一票」。

 

  雖然喺流標之後,都有地主出來講番,話項目種種對地產商唔吸引嘅地方,計唔掂數就自然唔肯入標,不過據接近地主嘅消息所講,今次項目最大嘅問題係要去做呢個新區嘅開荒牛,令到不確定因素大大提高。地主嗰邊認為,過去政府施政一直係大市場、小政府,自從前特首梁振英上場之後就一路慢慢轉變,去到近年,政府嘅「大」的確係令到信奉市場力量嘅地主有啲嚇怕。

 

有政圈中人形容,一眾地主透過「零標書」事件,對李家超嘅施政方針投下不信任一票。(iStock)

 

  睇番啟德新發展區,一開始聽到政府以啟德「CBD2」概念號召,喺呢個九龍東新區打造出繼中環CBD後第二個商業核心區,地主都好踴躍入飛投地。但事過境遷,政府為解決公屋問題,最終決定喺呢塊咁靚嘅地興建簡約公屋,仲連一早建議興建嘅單軌列車都泡湯,試問一眾地主聽到「新區」又點會唔驚「草繩」?

 

  Tina聽聞噚日新聞公布之後,極速驚動到添馬中人商討應對,最終就有發展局好官腔嘅回應,將發展商取態趨審慎,推到落去地緣政治局勢緊張、利率維持高企等等原因,不過對於前景看法就隻字不提。據悉財金方面官員非常緊張,事關一石可以激起千重浪,一直咁落去的話,政府好難唔接受現實,大幅度調低地價目標以維持政府嘅財政收入,但最驚就係漣漪效應進一步影響埋樓價下跌、負資產數目上升,對市場嘅影響係難以估算。

 

  「零標書」顯然就係地主對《施政報告》撤辣等措施唔買單,所以市場氣氛再進一步差落去的話,估計財爺下年2月份嘅《財政預算案》都可能要再加碼,先有可能令到地主們有番啲胃口。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #施政迴響 #賣地 #流標 #東涌 #本港樓市 #地產 #立會透視鏡
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share