加入最愛專欄  收藏文章 

2023-07-10

建制派對區選投票率頭痛

  立法會上星期經過兩日議員踴躍發言,終於都三讀通過《2023年區議會(修訂)條例草案》,正式為香港區議會選舉訂下一個全新「里程碑」,由以往全面直選,改為直選、間選同委任三種方式並存。不過各種嘅議席並唔係「三分天下」,最多市民關注嘅直選議席,就由470席減到只係得返88席。

 

區會改革發言踴躍


  立法會經過連續兩日審議,發言嘅議員真係非常踴躍,第一日一開始辯論已經有近60位議員按制話要發言,其後修正案、三讀亦都有唔少議員加入,都應該係完善選舉制度之後,最多議員發言嘅條例草案。不過發言人數多,當然唔代表係「火花四濺」,事關89名議員中(尚餘一個未補選),除立法會主席梁君彥按慣例不投票,其餘88人一致投下贊成票,大家無睇辯論過程都估得到,大部分發言嘅議員,觀點其實都係一條水喉射出來。

  投票通過之後,Tina同幾位建制派議員傾過,話踴躍發言在於條例對香港政治體制嘅重要性,當然亦都係有「更高層次」嘅溫馨提示希望議員發言支持,不過大家都強調就算無溫提都必定會發言。

  有議員就坦言,條例草案通過當然無懸念,但成條草案最重要嘅成績表並唔係幾多議員支持通過或者發言,而係嚟緊年底選舉之時嘅投票率。據聞,地區政黨好早已經收到「柯打」,就推高投票率畀意見,指標係高過對上次立法會選舉嘅三成投票率,不過地區人士個個都話呢個任務都幾難完成。

 


  有建制派就話,過往七成投票率已經係選舉競爭最激烈之下嘅「天花板」,按照泛民建制六四比黃金比例,三成投票率稱得上係建制票源嘅根本;要推高投票率,只能夠希望過往支持泛民嘅人都出來投票,但就算真係要有泛民人士參與,支持者可能都會認為:「選你出來都係無乜用,咁投嚟做乜?」最終都係徒勞無功。

  條例草案通過之後,民主黨元老劉慧卿訪問黨主席羅健熙,佢就話都收到黨友有意參選改制後區議會嘅意願。不過參選唔係舉手就得,仲要過三關先入到閘,羅健熙就話未見政府有鬆手跡象,但就會鼓勵黨友嘗試,不以「躺平」態度對待區議會選舉。

  建制中人就估計,政府既想有民主派人士參與,但又驚放咗入來嘅民主派人全部選贏,咁就好落政府同建制人士嘅面子,所以政府都陷入兩難局面。而呢種兩難亦正正會影響住個投票率,一環扣一環,對於政府而言,區選之路仍然係困難重重。

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多立會透視鏡文章
你可能感興趣
#立法會 #區議會選舉 #建制派 #投票 #民主黨
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share