加入最愛專欄  收藏文章 

2024-04-11

順豐、Deliveroo好方便?「代服務」10年前已經出現︰代客辭職、分手、勸退小三!內地盛行的「代體驗」又是甚麼?

  「代服務」近年愈嚟愈盛行,相信絕大部分香港人都一定用過,例如外賣平台專人代客攞外賣,物流公司代客取件送件等等。代服務看似近年先興起,但其實喺約10多年前已經開始。早期有啲代服務係因應不同國家獨特文化而發展出來,而有部份就係代勞解決問題;亦有啲係純粹以娛樂為主,又有其商機。

 

  日本早喺2017年開始興起代客辭職服務,代理公司幫客人向公司辭職同安排當中事宜。除咗向公司/上司交代之外,代理亦會幫忙處理辭職後嘅事,希望減少因辭職後同公司不和所產生嘅後續問題。現時代客辭職每次收費約數萬日圓,根據客戶工種及不同情況而定。雖然好多人覺得辭職係簡單事,但在日本文化當中辭職係一件較負面事情。因日本傳統大多公司使用終身僱用制,公司盡量避免解僱員工,打工仔亦會好少離職,同時打工仔怕離職後較難搵工。另一方面,就算真係好想辭職,日本人更會怕因自己離開而帶畀別人麻煩,經常到最後都失敗收場。以上種種問題底下,令呢類代理辭職興起。

 

  除咗職場分手難,同男女朋友分手亦唔容易。看似電影橋段,但其實大約喺2000年代初已經出現「分手代理」公司。佢哋服務範圍十分廣泛,除咗最簡單代你電話或短訊與對方分手之外,更有面談分手同代送分手禮物的服務。而最特別是有公司更提供「勸退小三」服務。呢類服務技術含量較高,需更多時間執行,所以收費相對地高,可高達上十萬港元。其實分手代理喺不同國家都有其巿場,針對有錢客群為主,因有錢人較易吸引小三,正印不惜用錢去保護家庭。

 

  早年國內開始盛行「代體驗服務」,收費幫客人體驗事情後,再報告真實用後感。其中一樣代體驗就係代飲/食服務,用家先喺餐廳/茶飲店網上訂餐,代理員就會到該餐廳代飲/食。代理員會即時拍片證實有真正用餐,同時亦會提供真實食評,令用家一同感受美食。雖然大家都明白代飲/食只係商家嘅噱頭,但仍有部分人認為,唔需要吸收過多脂肪又能享受美食,畀錢都係值得。

 

  俗語話「時間就係金錢」,當富人愈富時,就會多利用別人時間去忙自己事情,所以近年代客攞外賣、代收件送貨等有其巿場。能幫別人解決時間問題,將來就會有更多代服務衍生而出。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#食評 #代服務 #Pantry熱話 #辭職 #代體驗 #分手代理 #外賣平台 #物流公司 #數碼轉型
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share