加入最愛專欄  收藏文章 

2024-02-15

職場|懂得發問是一門藝術!問「點解」隨時得罪高層?學識2套向老闆、上司提問方法,唔怕再出醜踩地雷

  演講能力了得對職場生涯十分有幫助,但如果能夠掌握問問題技巧,更可謂如虎添翼。其實問問題係一把雙面刃。識得問,可以借用問題去控制會議局面,相反就可能淪為同事笑柄,更有機會得罪上司。要學懂職場問問題之禮儀,先能夠令自己進可攻、退可守。

 

唔好問點解

 

  會議中好多人會習慣「唔明就問」,多發問了解工作情況絕對係好事,但就要懂得喺唔同人面前調節提問方式同力度,尤其喺老細/ 高層們會議中要更加小心。例如好多人鍾意問「點解/ why」,但某啲情況下問why可能帶有不尊重、質疑嘅意味。不少老一輩老細/ 高層們認為,只有上司問下屬「why」,而非下屬問上司。佢哋覺得下屬如有唔明白應自己搵答案,或開會前應已了解情況,唔希望為咗你一個人而浪費與開會人士時間。如果真係遇到必需問「why」嘅時候,可嘗試從另一角度切入,例如向老細於某特定細節上「尋求確定」,減低尷尬情況發生。一來尊重老細向佢確定事情係理所當然,二來點出有可能被忽略嘅細節,有助大家反思。

 

追加討論

 

  另一方面,會議中每個提問都應有其目的,目的可能係尋求協助、確認事情、獲取資訊等。如上述所講,對住老細大多情況屬於確認事情,因其他事並非佢哋著眼點。但如果對住直屬上司,就可以另加一點,嘗試透過提問同上司建立討論。老細同上司分別在於,老細只希望知道結果,唔太理會細節,對比之下上司會多講究細節。上司亦對你工作內容同能力較為了解,所以利用提問加深對事情討論度係最好不過。但緊記一點,討論並非想從上口中直接得到答案,而係旨在得到佢哋嘅建議,唔好畀對方覺得只求答案而缺乏思考,同時學習佢哋工作思維以提升自己能力。

 

刷存在感

 

  大部分打工仔都好怕開會時被老細點名發言,所以會選擇先發制人,不停向與開會人士提問,希望喺老細前面刷存在感以減低被點名嘅機會。不過咁做並非好方法,為問而問不但令會議失去養分,更會被老細或同事們反問/ 追問,最後講多錯多隨時導致火燒連環船,令其他部門一同受罪。所以盡量避免以問問題作為刷存在感嘅工具,要重質不重量,問得精更勝連珠炮發般嘅提問,精準提問先可以令人留下深刻印象。

 

  職場對弈係一門藝術,有時重點並非做啲乜可以令自己跑,反而先思考如何避開蠢事,已經勝過好多打工仔甚至職場老手。

 

 

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

全新節目《說說心理話》青少年不可以戀愛!?真實個案講述驚心動魄經歷► 即睇

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#高層 #打工仔 #辦公室求生術 #職場 #提問
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share