加入最愛專欄  收藏文章 

2024-03-28

文苑飯莊食評事件 | YouTuber食評炒車!餐廳未了解大局就出招釀二次炒車?避免關公災難兩個重點反思

  YouTuber界近期發生咗較為少見食評炒車事件,當中有兩位YouTuber《有啖好食》同《點Cook Guide》馬田喺同日出片談及文苑飯莊嘅食後感。但兩條YouTube片食評各走兩極,不論食物味道、整個用餐過程待遇等都截然不同。兩位YouTuber稱今次用餐係全自費,並非餐廳方請客,影片內容全屬真實食評。

 

  炒車事件發生後,餐廳營運總監更接受電台節目《在晴朗的一天出發》訪問解釋炒車事件。可惜營運總監嘅解話未能平息事件,其後馬田更再次拍片,利用當日錄音反駁餐廳方嘅解釋並非正確。另一方面,有YouTuber發現《有啖好食》影片中用字,同2023年明報一篇文章十分相似,被人質疑佢照抄鱔稿,並非真實食評。不同單位喺不同事情上嘅出錯,令事件繼續發酵。

 

  當中有兩個要點值得留意同反思,首先營運總監喺不同情景上嘅處理手法。並非每間公司都有PR部門,但作為營運總監自行處理PR事件未必係最好方法。另外,其實餐廳方接受訪問或作出回應前,應先掌握整件事情100%真相。例如當日侍應同馬田對答、當日用膳過程細節、自己個人 / 餐廳社交媒體發文,以及不同單位嘅背景同影響力。仲有一點,營運總監嘗試將焦點轉向到「關房門唔俾入去,擔心唔知發生緊咩事」。「轉向」係PR常用伎倆,但要轉得精準先唔會被人發現。而今次轉向亦間接向對手「開火」,將問題轉到對方上,呢類手法會令事件走向「必有死傷」嘅局面。但因營運總監未能掌握大局,最後令事情愈描愈黑。

 

  其實事件發生後,不論餐廳方選擇對外回應與否,都應該先主動同兩位YouTuber溝通。如同《有談好食》有合作關係的話,各自作出回應前應先了解對方回應切入點,避免出現二次炒車。而亦要同馬田平心靜氣商討事情,雖然馬田食評較為負面,但成熟地處理手法先能將事件傷害減至最低。

 

  發生公關災難時,有時唔回應、保持低調可能係最佳方法。如選擇回應 / 道歉 / 反擊的話,反應快當然重要,但亦要夠準。唔了解會局就出招,隨時出現反效果。

 

 

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多我做Marketing文章
你可能感興趣
#技能解鎖 #有啖好食 #點Cook Guide #馬田 #食評 #公關技巧 #公關災難 #YouTuber #Marketing #Pantry熱話 #文苑飯莊
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
大國博弈
貨幣攻略
More
Share