收藏文章 

2019-04-23

港大民研6月摺埋 鍾庭耀搞「獨立」先要撲水600萬

  一講起「香港大學民意研究計劃」相信好多人第一下就會諗到特首同官員民望評分,而Jenny就總會諗起董建華時代嘅「港大民調風波」。始終一個地方有一個具認受性嘅民調真係好重要,調查結果可以成為政府施政參考,亦可以鞭策政府。不過,「港大民研」好快就要走進歷史喇,然後計劃總監鍾庭耀遲下就會搞「獨立」?咁大膽?

 

 

 

研究所以後運作靠眾籌

 

  話說,港大民意研究計劃總監鍾庭耀今日就公布,民研計劃將「脫離」香港大學,原班人馬會成立一個獨立新機構,叫「香港民意研究所」,下個月4號就正式營運。而民研計劃呢,就6月30號正式BYE BYE喇!

 

  搞「獨立」從來都有代價。今次鍾博士揸FIT嘅「香港民意研究所」,冇咗港大個Backup凡事都要食自已啦!首先未來就要眾籌到600萬做進行啟動同埋成立工作,之後要運作落去亦都係要靠眾籌籌募經費喇!

 

  數數手指,隸屬於港大社會科學學院社會科學研究中心嘅民研計劃1991年6月成立,而家都有成差唔多28年歷史。大家可能會問因乜解究咁突然話摺就摺?其實都唔突然喇!鍾博士都已經60有1喇,佢同Jenny講港大退休年齡個60歲,上年港大就同佢續多年約,等佢可以同社會科學院院長商討去向,又傾下民意研究計劃點行落去咁啦……傾完一輪,佢就決定3個月之後從港大退休,自立門戶。

 

歷年爭議多 鍾:「無怨、無恨、無悔」

 

  回顧近30年於港大民研爭議,最經典當然係小妹文首提及嘅「港大民調風波」。想當年(2000年),時任特首董建華個特別助理路祥安口多多,涉嫌向鍾庭耀施壓,要求停止進行特首及政府民調,時任港大校長鄭耀宗同副校長黃紹倫就負責傳話。事件當時引起社會嘩然,皆因咁做係干預學術自由。

 

  經港大獨立調查小組調查之後,認為鍾庭耀指控屬實,路祥安喺市民對政府支持率下降嘅情況下,希望阻止不利政府嘅民調結果進一步打擊港府聲望。最後,鄭耀宗同黃紹倫因事件宣布請辭。

 

  講開民研計劃不時遭建制派狙擊,鍾博士同Jenny講佢「無怨、無恨、無悔」,仲話「只要仲係我領導嘅一日,肯定唔會為五斗米折腰!」,會秉持獨立自主的研究精神,不擔心受政治或經濟壓力影響咁話。

 

 

 《經濟通》所刊的署名及/或不署名文章,相關內容屬作者個人意見,並不代表《經濟通》立場,《經濟通》所扮演的角色是提供一個自由言論平台。

etnet榮獲HKEX Awards 2023 「最佳表現證券數據供應商」大獎► 了解詳情

更多言歸政傳文章
你可能感興趣
#香港大學民意研究計劃 #港大民研 #港大民調風波 #鍾庭耀 #獨立
編輯推介
即時報價
全文搜索
Search
最近搜看
貨幣攻略
大國博弈
More
Share